Jag har blivit med läsplatta

Det senaste året har jag börjat läsa mer och mer e-böcker. Hittills har jag använt min iPad och tyckt att det har fungerat ganska bra både med läsning och smidig nedladdning. Samtidigt har jag irriterat mig på att den är för tung (har standardstorleken) och att ytan är för blank vilket skapar reflektioner och omöjliggör användning utomhus. Dessutom kan jag bli trött i ögonen av att läsa för länge på en bakgrundsbelyst skärm. Därför har jag ett tag varit sugen på att prova en renodlad läsplatta som jag har förstått kan vara lösningen på alla ovanstående problem.

sonyreaderprst3

 

Sagt och gjort. Efter att ha jämfört olika modeller och utgått ifrån mina specifika behov föll valet till slut på en Sony Reader PRS-T3. (Jag köpte en svart, men den finns också i vitt och rött.) Ska bli intressant att prova den närmare och se vad jag tycker. Återkommer med en recension!

Kommentera

